Modernizacja

Modernizacja ODA o zwiększonej powierzchni kabiny

Podczas modernizacji dźwigów z ruchomym progiem montowana jest kabina z drzwiami automatycznymi. Aby uniknąć prac budowlanych związanych z wyburzaniem czołowych ścian szybu drzwi automatyczne montowane są w przestrzeni szybu, co w konsekwencji powoduje znaczne zmniejszenie głębokości kabiny. Utrudnia to (a w szczególnych przypadkach może wręcz uniemożliwić) korzystanie z windy osobom niepełnosprawnym, osobom z wózkami dziecięcymi czy też osobom przewożącym przedmioty gabarytowe (np. rowery).

Firma nasza opracowała i opatentowała unikalne na rynku europejskim rozwiązanie pozwalające zachować dotychczasową głębokość kabiny bez konieczności wyburzania ścian szybu. Osiągamy to dzięki specjalnej konstrukcji przeciwwagi (rys.5). Utrata głębokości kabiny związana z zastosowaniem drzwi automatycznych z przodu kabiny, jest w naszym rozwiązaniu kompensowana powiększeniem głębokości tylnej części kabiny w miejscu dotychczasowej przeciwwagi.

Rozwiązanie to opiera się na optymalnym - z punktu widzenia zajętości przestrzeni szybu - rozłożeniu masy przeciwwagi. Sama przeciwwaga wykonana jest z elementów stalowych co powoduje, że jej cena nie odbiega znacząco od ceny tradycyjnej przeciwwagi. Należy jedynie pamiętać, że dotychczasowa przeciwwaga, a raczej jej klocki nie zostaną użyte w tym dźwigu co było praktykowane w dotychczasowych modernizacjach w celu maksymalnej oszczędności kosztów. Opracowana przez nas przeciwwaga skręcana jest z poszczególnych elementów podczas prac montażowych w szybie dzięki czemu nie powoduje żadnych utrudnień w transporcie (dowóz do obiektu, wnoszenie do budynku).

Dodatkowo istnieje także możliwość poszerzenia kabiny. Można to uzyskać poprzez zastosowanie nowych wsporników prowadnic kabinowych (przy pozostawieniu samych prowadnic).

Szczegóły rozwiązania przedstawione są w

 

karcie katalogowej.

 

Modernizacja dźwigów elektrycznych

Zestawy modernizacyjne AUTIVOX są specjalnie dostosowane do potrzeb modernizacji dźwigów występujących na polskim rynku. Umożliwiają one kompleksową wymianę jak również modernizację etapową w zależności od potrzeb i możliwości inwestora.

W skład zestawu mogą wchodzić:

Wymiary i konfiguracja podzespołów są dopasowane do typowych szybów dźwigowych występujących w polskim budownictwie, co pozwala na zminimalizowanie prac budowlanych.
Komponowanie elementów składowych jest dowolne.
Istnieje możliwość zastosowania rozwiązań technicznych o podwyższonej wytrzymałości.
Istnieje możliwość elastycznego doboru wystroju dźwigu w podwyższonym standardzie dla budynków biurowych lub użyteczności publicznej.

Przykład modernizacji ODA 1:1 i MDA 2:1 na jednakowej wciągarce bezreduktorowej

Pakiety modernizacyjne dzwigów osobowych


 


Do góry


M3 Media 2011